Waar kan ik de gegevens van mijn kind inzien en wijzigen?

De gegevens staan opgeslagen in Scouts Online (SOL), het gecentraliseerde administratiesysteem van Scouting Nederland. Hier kunt u uw gegevens inzien en wijzigen.

Wat is het gezondheidsformulier?

Het gezondheidsformulier bevat essentiële informatie om de veiligheid van uw kind binnen de groep te kunnen waarborgen. Zo staan er contact- en noodgegevens in van de ouders/verzorgers, gegevens m.b.t. de huisarts en verzekeringspolis van uw kind, en noodzakelijke informatie omtrent zwemdiploma’s, medicatie en allergiën.
Het gezondheidsformulier wordt voor ieder zomerkamp opnieuw ingezameld. Dit is nodig om de informatie op het formulier up-to-date te houden. Het formulier word na het zomerkamp weer teruggegeven.

Waarom ontvang ik geen e-mails van de groep?

Mailings naar leden en ouders worden verzonden via Scouts Online (SOL) of de email adressen van Scouting Gouden Cirkel. Ontvangt u geen e-mails van de groep, dan kan dit verschillende redenen hebben:

• De e-mails vanuit SOL of de groep worden afgevangen door een spam-filter. Controleer uw spam-folder op mails van de Gouden Cirkel.
• Uw e-mailadres staat niet correct in SOL. Dit kunt u oplossen door in te loggen en uw gegevens aan te passen onder “Mijn Scouting” en dan “Mijn basisgegevens”.
• U bent nog niet aangemeld bij SOL/Scouting Nederland. Mogelijk is er iets mis gegaan met uw inschrijving. Neem contact op met de leiding van uw speltak om dit te verifiëren.

Hoe gaat de Gouden Cirkel om met mijn privacy?

Met de nieuwe privacywetgeving (AVG/GDPR) is er een boel veranderd voor verenigingen. Hoe wij omgaan met uw gegevens kunt u inzien in het privacy beleid Gouden Cirkel.