Scoutfit!

Wat is de ScoutFit?

Als je lid bent van Scouting, krijg je ook echte Scoutingkleding. Die kleding heet een Scoutfit. Daarnaast draag je de groepsdas van de Scoutinggroep waar je lid van bent. De ScoutFit is het uniform van Scouting Nederland. Het bestaat uit een blouse en een das. De kleur van de blouse verschilt per speltak. Zo dragen de Bevers een rode blouse, de Welpen een groene blouse, de Scouts een beige blouse en de Explorers, Roverscouts en Stamleden een brique blouse.
De kleur van de das verschilt per scoutinggroep. Bij de Gouden Cirkel wordt een effen bruine das met witte streep gedragen.

Waar kan ik de Scoutfit kopen?

De groepsdas koop je als je geïnstalleerd wordt bij onze groep met zo ook de insignes voor op je blouse.
De blouse voor je eigen speltak kan je bestellen bij de scoutsshop >

T-Shirt

Op warme dagen is het fijn als je niet in je blouse hoeft te lopen, we hebben
t-shirts van Scouting Gouden Cirkel in samenwerking met Intersport Middelburg >
In de winkel kan je het t-shirt passen zodat je de goede maat kan bestellen.

Junior maten:
Katoenen T-shirt met ronde hals € 14,00
Polo € 24,00

Volwasenen maten:
Katoenen T-shirt met ronde hals € 16,00
Polo € 27,00

Waar kan ik de Scoutfit kopen?

De blouse voor je eigen speltak kan je bestellen bij de scoutsshop >

Help, ik ben mijn das/blouse kwijt!

Vraag bij je leiding naar de gevonden voorwerpen, grote kans dat je blouse of das er tussen ligt. Ben je je das echt helemaal kwijt, dan kan je bij je speltak een nieuwe kopen.

Tip: Zet je naam en/of je initialen in de binnenkant van de das/blouse, dan is het voor ons makkelijker om de rechtmatige eigenaar van een rondslingerende das of blouse te vinden.

Waar moeten de insignes op de blouse?

Zie de onderstaande afbeelding. Kom je er niet uit, vraag het dan tijdens een opkomst aan je leiding.