Stam

Vrijdag 20.00u - 00.00u

Maak en bedenk je eigen programma en bepaal samen met de rest wat je doet.

Bij de Roverscouts leer je om leiding te geven of zet je op een andere manier in voor de groep of regio!
Jongeren tussen de 18 en 21 jaar zijn bij Scouting roverscouts. Roverscouts hebben een duidelijke eigen inbreng en zijn zeer zelfstandig. Zij organiseren hun eigen kampen en activiteiten en hebben de mogelijkheid door te groeien naar vrijwilliger.

De roverscouts ondernemen geheel zelfstandig en doen leuke dingen:
Assisteren bij groepsactiviteiten, eigen films maken, klimmen, avondje bios, dropping, zeskamp samen met de explo’s, karten, gezellig een avondje stappen of bij het kampvuur zitten.

Ook organiseren ze zelf bijeenkomsten met andere scoutinggroepen.

Naast uitdagingen die je zelf of samen met andere roverscouts uit je stam bedenkt, zijn er een aantal landelijke projecten waaraan je kunt meedoen. Zo stimuleert Scouting Nederland samen met andere Scoutingorganisaties over de hele wereld de internationale uitwisseling van ervaringen en ideeën tussen scouts. Ook is er een partnership met Scouting in een ander land en is er een talent ontwikkelingsprogramma.

Na je roverscoutsperiode zijn er vele mogelijkheden binnen Scouting.
Je kunt leidinggevende worden bij een speltak, lid worden van de plusscouts en je kunt ook op regionaal of landelijk niveau actief worden. Jaarlijks is er ruimte voor een beperkt aantal trainees in het Programma Scouting Talent. Je kunt ook meewerken aan leuke evenementen, helpen bij de organisatie van de regiospelen of je kan creatief aan de slag in de landelijke web- en magazineredactie. Informeer bij onze groep of regio wat de mogelijkheden zijn of kijk welke vacature bij jou past.
Genoeg te doen dus!

Voor vragen of meer informatie over de Stam vul het contactformulier hieronder in.

Stam adviseur

Dennis Matthijs