Plus Scouts

1x per maand

op donderdagavond

Na een drukke week is het heerlijk thuiskomen bij je Scouting familie. Rustig de week doornemen of flink aan de slag met uitdagende programma’s, wat jij wil!

Plus Scouts ook wel Oudere-Scouts genoemd zijn buitengewone leden die geen vaste functie binnen Scouting hebben, maar wel lid willen worden of blijven van Scouting Nederland. Dat kan als een kring binnen een Scoutinggroep, als een zelfstandige kring binnen een regio of als een landelijke Plus Scoutskring. Stamleden die ouder zijn dan 23 jaar, kunnen nu met elkaar een kring van Plus Scouts vormen. Je kunt je ook individueel landelijk aanmelden als Plus Scout of je aansluiten bij een zelfstandige kring. Ook ouders of vrienden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten kunnen Plus Scout worden. Als Plus Scout hoor je er echt bij en heb je de rechten van een buitengewoon lid.

De Ouder(e)-Scouts hebben 1x per maand op donderdagavond opkomst, elke opkomst wordt door iemand anders van de leden georganiseerd. Tevens helpen we bij groeps-activiteiten als Kerstviering, overvliegen etc. We gaan 1x per jaar op kamp en rond januari een weekend op winterkamp.

Interesse om lid te worden, of een keer te komen kijken? Stuur dan een mail naar Miranda Veldman

Contact personen Plus-Scouts

Karin Uijl-Alleijn